fredag 21 maj 2010

Sjukstuga och polkadot!

Gårdagens trötta tjej på väg hem från uppvaktning. Linnebyxor och huvtröja H&M


Ja då var det måndag igen!


Och inte vilken måndag som helst, utan en sjukstuge måndag här i Lilla korsvirkeshuset. Jag och lillan har drabbats av en väldans förkylning och lillan har mest hostat och snörvlat hela natten. Så det blev till att ställa in dagens planer med mammafika med kära Kristina och vara hemma och krya istället. Vi får helt enkelt ha en sådan där mysig dag där det plockas och fixas lite men där vi framförallt myser och tar det lugnt!


När det var dags för lillan att börja sitta i matstol så var jag tidigt inne på att jag ville ha en Tripp Trapp stol från Stokke, jag tycker inte bara de är praktiska utan framförallt riktigt snygga. Givetvis köpte vi en vit. Nu för tiden har de tagit bort den klassiska träbygeln och ersatt den med ett babyskydd med bygel och ryggstöd i plast. Tyckte inte det var speciellt läckert men bästa Anna var snabb på noterna och såg till att beställa hem en klassisk träbygel till både vår och deras tripptrapstol från huvudlagret. Så nu sitter vår lilla lillan där i sin tripptrapp stol bakom sin träbygel:) Hon älskar sin stol!


När det kom till vad vi skulle ha för stolsdyna tyckte jag inte Babyland, där stolen köptes, hade någon så där super snygg utan istället klickade jag hem en rosa och vit prickig dyna från Polkadot på Syster och bror. Den är mjuk och skön och lätt att torka av! och i fredags när Anna var här med fina gåvor från Cath Kidston hade hon även med en liten paket till lillan, i där låg den ljuvliga haklappen i samma design som stolsdynan, så nu sitter lillan där i sin stol som en rosa och vit prickig dröm!


En glad lillan i söta haklappen!


Ha en riktigt skön start på veckan kära vänner och glöm inte att kommentera. Denna bloggerska blir mycket glad då!


Kram,

Angelica

Etiketter: ,

1 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Hej Angelica,
tänk vad roligt det kommer bli för Ottilia att läsa alla dina blogginlägg när hon blir äldre!! Skriver du ut dom och sparar oxå eller kommer det bara att finnas här på nätet? Tycker iaf att det är en bra idé det här med bloggande, men tror jag själv kommer att hålla mig till block och penna när vår älskling tittar ut! Stor kram

24 maj 2010 kl. 15:14  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida