onsdag 19 maj 2010

Jag har en prins och en prinsessa

Dagens lillan i värsta morgonfrillan och pyjamas från H&M



Alldeles strax godnatt!


Phu vilken dag, den har verkligen varit fullspäckad, men nu har jag äntligen kunnat sätta mig ned och komma in här och säga hej till Er! Jag hoppas ni har det bra i denna underbara försommar värme och njuter av varje sekund, det gör iallafall verkligen jag... MEN inte alla i min familj. En som mest flämtar och hellre håller sig i skuggan är min son, ja min hårige son då alltså :) Vår älskade Hampus!

Hampus hösten 2009


Hampus är av rasen Rottweiler och hans riktiga namn är Jagerhouse Ant-Eroz. Vi såg honom första gången för nästan exakt två år sedan och det var kärlek vid första ögonkastet. Jag och Mikael var sålda direkt, honom skulle vi ha! Att ha en rottweiler är en fröjd! En mer arbetsvillig, tillgiven och lojal familjehund får man leta efter. Han älskar att busa, träna, mysa, slappa, spåra.. ja förresten säg något han inte gillar =)

Hampus i Mellbystrand vår 2010

Hampus är verkligen den där sprallige och glada hunden som vi ville ha. Vi ville inte ha en hund som bara låg och slappade i soffan, nej vi ville ha en hund med sting i, vilket vi också fick! Han är vår alldeles egna lilla prins.
Hampus i Mellbystrand, vinter 2010

Som många gånger när man väljer att ha en stor hundras har fördomarna haglat över en; hur vågar ni ge er på en sådan farlig hundras? vad tänkte ni på? hur ska det nu gå när ni har barn, ni har ju en rottweiler? Alla gånger jag och Mikael har hört eller mötts av dessa fördomar så tittar vi på varandra och ler, visst är detta ingen ras som man har om man bara vill ligga på sofflocket och ha en hund som bara ska mysa. Nej då inte alls, men någon farlig hundras är det inte, MEN med en farlig HUNDÄGARE så kan säkert mycket gå fel, men det tror jag gäller alla hundraser.

Och på frågan hur det går att ha en stor stark rottweiler och en alldeles mini lillan så är svaret; alldeles utmärkt! Hampus är så rädd om vår prinsessa och vår prinsessa är så glad för vår prins. Att skaffa hund kräver mycket tid, oavsett vilken ras man väljer. Vi valde en rottweiler för dess stilighet, mentalitet och egenskaper, ett beslut vi aldrig ångrat. En sak är säker kära bloggläsare, denna bloggerska är mycket stolt över att vara MAMMA TILL TVÅ!

Vår prins och prinsessa <3

Och förresten.. idag har de stora plåtburkarna sprayats vita oj,oj,oj vad fina de blev. Denna tjej känner sig mycket nöjd, bildbevis kommer imorgon!

Nu säger jag godnatt, ni alla med en (eller fler) fyrbenta vänner där hemma, ge dem en extra puss och kalla dem er alldeles egna prins eller prinsessa!

Kram,

Angelica


1 kommentarer:

Blogger Lilla gårdshuset sa...

Han är underbart fin din Hampus. Jag gillar verkligen den rasen. Och den lilla prinsessan med morgon-frillan är ju hur söt som helst;).

Kramis/Heléne

20 maj 2010 kl. 17:44  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida