söndag 9 maj 2010

Sushi, Symaskin, Superlördag

Dagens lillan består av sovställning deluxe! Pyamas från Lindex

Godmorgon Söndag!

Så var det då söndag, en mysig dag! Lördagen igår var toppen. Började med att bege mig till Svågetorp och Stoff o Stil med bästa Anna. När jag kommer in på Stoff o Stil blir jag som ett barn på julafton. Jag vill bara skapa skapa skapa och inne i butiken exponeras allt så att jag bara vill köpa hem varenda tygrulle jag ser i butiken. Nu blev det givetvis inte inköp utav allt men det blev en del. Tyger inhandlades för att bli påslakan till både lillans säng och till Annas dotter Wilmas säng. Även andra tyger till andra härliga projekt såsom tygpåsar och bokstäver inhandlades.

Anna bad mig att sy en napp/nappflaske påse för Wilma att ha hängandes på sin säng, sagt och gjort, bildbevis nedan på den färdiga påsen..

Gårkvällen inleddes med sushi till middag och sedan såg vi filmen Allt för min syster . Oj herregud vad jag grät, det var en så otroligt vacker film med ett så fint budskap. Som mamma gör man ALLT för sitt barn och som syskon gör man ALLT för sin syster. Det var en sådan fin film och jag rekomenderar er alla att se den. Men ladda upp rejält med näsdukar för guds skull!

Efter sushi och film och nattning av lillan så åkte symaskinen fram och det blev skaparbod här på landet. Så mysigt att sitta i skenet av levande ljus och sy och skapa, me like!

Idag blir det en tur till kusinen och träffa nytillskottet i släkten, mysigt!

Kvällens middag bestod av sushi från bästa sushi stället i stan Sushi2go
...som en godispåse
....randigt, rutigt, prickigt
...underbara vår och sommarfärger
...lillans vimplar
...färdig tygpåse till Wilmas spjälsäng
...lillans bok och leksakspåse!


Sushi, Symaskin helt klart en Superlördag!
Kram,
Angelica


2 kommentarer:

Anonymous Anna sa...

Längtar tills jag kan inreda med fina saker du syr till oss! Så känn ingen press alls hjärtat ;)
Påsen ser lovely ut!
Puss på daj!

9 maj 2010 kl. 20:19  
Anonymous Åsa Båsa sa...

Nu har jag hittat hit också... Vad FIN bloggen blivit och vilka fina bilder o allt... Du är verkligen Laila bakar nr. 2 det är den känslan man får! :-) Det är bra att ha massa bloggar att läsa när man nu snart själv också ska gå hemma.

Kram Kram!!!

10 maj 2010 kl. 10:45  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida