tisdag 4 maj 2010

Prins Nikolaus och Tant Hanna

Dagens lillan tillsammans med moster Karolina.
Byxor H&M, strumpor trumpette, tröja Benetton, mössa Lindex

Det har flyttat hem två (3) nya mycket trevliga vänner hos oss. Den ena heter Prins Nikolaus och de andra två Tant Hanna. Den förstnämnda kom som gåva för någon helg sedan och den andra har jag stiftat bekantskap med alldeles själv. Den första trivs super på vårt matbord och den sistnämnda mår kanon i lillans rum. Jag talar givetvis om denna tiden på årets mest underbara blomma; pelargonian.

Åh jag bara älskar dessa romantiska fina lättskötta blommor, Prins Nikolaus är en mårbacka pelargon i svag svag ljusrosa som vi fick när vi hade en middag här för någon helg sedan av våra fina vänner Hanna och Rasmus, Tant Hanna är även det en mårbacka pelargon, vackert babyrosa, som jag införskaffade i dubbel upplaga för att vara ståtliga i fönstret på lillans rum.

Min fina vän Prins Nikolaus


Min fina vän Tant Hanna

Kram,

Angelica

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Äntligen har du börjat skriva igen, sluta inte nu!

4 maj 2010 kl. 18:24  
Anonymous Karolina sa...

Vad fina bilder, och vad duktig du är på att skriva älskade syster! Pussa Lillan från mig <3

6 maj 2010 kl. 10:48  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida