tisdag 11 maj 2010

Morgonhumör och geografi

Dagens lillan tittar in och säger godmorgon, klädd i sprudlande morgonhumör och pyjamas från H&M

Godmorgon solstrålar!

Så var det då tisdag vilket för oss innebär föräldraträff och ikväll middag med FAB 5. Däremellan skriker trädgården efter en omgång så det är väl bara att slänga på sig gummistövlarna och ta på sig trädgårdshandskarna när man kommer hem från föräldraträffen, härligt tycker jag!

Här hemma är alla våra väggar vita (förutom lillans och vårt sovrum), som jag skrivit tidigare anser jag att vitt ger en sådan lugn och ro - känsla, vilket jag tycker är viktigt i vardagen. Våra väggar ekar ganska tomma här hemma, mest för att jag inte riktigt vet vad jag ska fylla dem med för att ändå behålla känslan av vitt. Men några guldkorn hänger uppe här i lillakorsvirkeshuset, tavlor som betyder oerhört mycket för mig ( nåväl 4 utav dem iallafall :) ).
... familjens egoboost och kärleksvägg.
... "vår" bänk, förevigad av älsklingens familj. Platsen är i Mellbystrand och vid denna bänk gick Mikael ned på knä och friade till moi! Kärlek!
... Karta över Sverige, mest för att jag är så väldans dålig på geografi.
... världskarta, samma anledning som ovan :)

Visst det vore super att sätta upp världens mest färglada tavla, för att bryta av mot allt det vita, en Gynning tavla hade jag aboslut inte tackat nej till, men nej då, jag håller mig till softa och ljusa färger, då trivs jag bäst!



Förresten, ni börjar bli många som hittar in här till mig, vilket glädjer mig mycket, lämna gärna en kommentar eller två, så roligt att höra vem ni är!

Avslutar med bilder på lillan som verkligen startar dagen med ett FAB morgonhumör, en riktig glädjespridare!

...som vanligt världens busigaste blick.

Kram,
Angelica



Etiketter: ,

5 kommentarer:

Blogger Lilla gårdshuset sa...

Halloj! Vilken härlig blogg jag hittade här då:)! En sådan söt liten Ottilia. Hampus var inte heller så dum. Jag är lite smått hundtokig. Har haft 2 Berner sennen för en tid sedan. Kommer att besöka dig flera gånger;).

Kramis/Heléne

11 maj 2010 kl. 12:38  
Anonymous Anonym sa...

hej finaste du!
Den där världskartan, där det sitter ploppar på alla ställe ni varit på, stämmer den efter vårt besök??? :-)
Jätte härligt att du börjar skriva på bloggen igen. Massor av kramar hanna

11 maj 2010 kl. 15:08  
Anonymous Charlotta sa...

Härliga bilder på busungen, hon ser riktigt busig ut! :) En egen idivid liksom! Helt fantastiskt! <3 Pussss din Kusin vitamin Charlotta

11 maj 2010 kl. 16:12  
Anonymous Anonym sa...

Ooups, det var jag som skrev! /Sofie

11 maj 2010 kl. 18:20  
Anonymous Anonym sa...

ciJag ÄLSKAR er stora karta, vill också ha en sådan! Sen är bilderna på er familj mycker fina de också såklart! Puss Sofie

11 maj 2010 kl. 18:20  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida