tisdag 16 november 2010

Längtan efter jul!

Vad döljer sig under juleduken måntro?

Hejsan bloggisar!

Vilket underbart väder! Kom precis in efter en liiiten promenad med min fina Hampus. Han verkar inte ha så ont idag, givetvis får han smärtstillande och kommer att få ett par dagar framöver, men självklart märker man stor skillnad på honom om man jämför igår och idag! Min hårige prins!

Idag blir där kaklat i köket, vi har fått vattnet påkopplat och diskmaskinen är inkopplad. I vårt stora badrum har det idag lagts golvslinga och på torsdag flytspacklas golvet. Framstegen är kanske små men för tillfället många, me like! Åhh det händer verkligen något hela tiden, nu är flytten nära!

Igårkväll tog jullängtan över totalt och det bakades pepparkaksbiscottis, idag fortsatte jag i samma anda och bakade lussebullar. Lussebullar kan absolut vara något av det godaste jag vet, så inte gör väl det då någonting om det tjuvstartas redan ett par veckor innan advent är här? :)

Jo gyllengula lussebullar, om formen är så fin på dem vet jag inte, men goda är de :)

Nu är det dags att förbereda middagen, idag vankas det stuvad spenat och fiskpinnar, såå gott och sååå bra för mitt låga järnvärde!

Ha en fin tisdagskväll!

Kram,
Angelica

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Lilla gårdshuset sa...

Mmmm så gott med saffransbröd!

Kramis/Heléne

16 november 2010 kl. 19:48  
Anonymous Lisa sa...

Super fin blogg. besök gärna min blogg

19 april 2013 kl. 23:56  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida