fredag 8 oktober 2010

Tänk rosa!

Godmorgon kära ni!
Nu är det fredag och ännu en gång helg. Framför mig har jag en väldigt lugn och skön helg som kommer att innefatta massa mys med min fina familj, fortsatt renovering och förhoppningsvis skönt och fint höstväder på det. Det här är den första helgen på vääääldigt länge som där inte finns några måsten eller något inplanerat. Nästa helg kör vi på igen och sedan är där något planerat varje helg. Inte mig emot, jag gillar fart och fläkt, men denna helg ska det faktiskt bli riktigt skönt att bara vara.

Oktober - vår rosa månad!

Igår köpte jag fyra rosa bandet. 25 kronor gör skillnad. Dessa fyra pryder nu mig, min mamma och mina systrar. Finns att köpa i en massa olika affärer.

DU kan göra skillnad!


Kära vänner, tänk rosa denna månad! Oktober är den månad som det svenska folket samlar in mest pengar till cancerfonden. Tyvärr har cancer blivit var och varannans angelägenhet. De flesta känner någon som drabbats, många har drabbats själv. Denna månad skänker jag pengar till cancerfonden, dels genom att köpa rosa bandet, men även genom att skänka pengar till deras organisation. Min pappa gick bort i aggressiv prostata cancer som sedan utvecklades till skelettcancer i mars månad. Alla medel som finns behövs, för det krävs mer forskning om vi någonsin (?) ska kunna hitta något som kan stoppa denna hemska sjukdom. Sverige och världen är en bra bit på väg men mer hjälp behövs. Snälla tänk på cancerfonden!

Jag vill önska er en trevlig helg, ta hand om er!

Kram,
Angelica

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida