måndag 4 oktober 2010

Kanelbullens Dag och FAB5!


Kanelbullar som bakades förra månaden!

Välkommen Kanelbullens Dag!

Idag är det den 4:e oktober och Kanelbullens Dag! Mumma! Har på förmidagen varit iväg och handlat ingredienser för här ska banne mig bakas bullar. Kanelbullar är absolut mitt favorit bakverk. Receptet är min mammas egna och de blir alltid så saftiga och goda. Hemligheten är såklart riktigt smör och rikligt med kanel. Ikväll ser jag framemot att bjuda mina fina Fab5 vänner på nybakade kanelisar!

Som sagt ikväll är det äntligen dags för min tur att stå för middagen för Fab5. Menyn får jag hålla hemlig ett tag till för jag vet att mina solstrålar tittar in här lite då och då men jag kan säga som så att rätten innehåller kräfor, vitt vin och saffran, så får ni allt gissa lite!

När det är dags för läggdags för lillan får hon krypa ner i sin kanelbullepyjamas från Lindex, allt för att ära denna ljuvliga Kanelbullens Dag!

Kram på er!

Angelica

Etiketter: ,

4 kommentarer:

Blogger Lilla gårdshuset sa...

Hihi vad gulligt med en pyjamas med bullar på. Kan se framför mig hur söt hon är din lilla tjej *blink*.

Kramis/Heléne

4 oktober 2010 kl. 15:39  
Blogger Ingrid sa...

Så goda bullarna ser ut. Blir riktigt sugen!! Önskar dig en supermysig kväll! och hoppas på att få se en bild på lillan i bull-pyjamas :-) Kram från Ingrid

4 oktober 2010 kl. 18:16  
Anonymous Stephie sa...

Den pyjamasen har min lilla tjej också krypit till kojs i ikväll, den är riktigt söt! =) fast jag tänkte dock inte på att det var kanelbullensdag, man kan ju inte komma ihåg allt =) Söt blogg du har, tror ert hus kommer bli riktigt fint när det är klart! Ha det fint!
mvh Stephie

4 oktober 2010 kl. 18:57  
Anonymous Lilla Korsvirkeshuset - Angelica sa...

Lilla gårdshuset: Jag blev helt kär när jag såg pyjamasen första gången, kanelbullar är ju så gott :)

Ingrid: Här kommer snart en bild på bullpyjamas tjejen!

Stephie: Att renovera tar tid, men postitivitet är alltid det bästa, tack så mycket för din kommentar :)

KRAM,
Angelica

5 oktober 2010 kl. 08:25  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida