lördag 25 september 2010

Lilla pigtittaren!


Mammas lilla pigtittare. Ett av sommarens alla loppisfynd var ovanstående helt underbara pigtittare som blev min för 15 kronor. Det enda som behövdes var lite såpa och varmt vatten så var den fin igen, ett kap enligt mig. Den kommer vara ljuvlig inne på lillans framtida rum.


Hejsan finingar!


Som ni märkt är det väldigt lugnt i bloggen för tillfället, lillan har precis haft lunginflammation och varit väldigt nära nära nära sin mamma. Nu är hon på bättringsvägen om än en liten envis förkylning som inte riktigt vill ge med sig.

Idag blev det till att stiga upp tidigt, köket skulle gipsas och svärfar skulle komma. Lillan vaknade som en solstråle klockan 7, vilket passade väldigt bra då vi ändå skulle upp. Nu jobbas det för fullt uppe i huset och själv har även jag fått på mig "jobbekläder" här ska det nämligen målas pärlspont, 55 kvm för att vara exakt. Ett evighetsjobb som jag säkerligen kommer att svära över många gånger men som jag kommer vara lika lycklig över när den väl är på plats vitmålad och vacker!

Nu! Målning! Ikväll! 20 årsfest hos fina André! Imorgon! Sovmorgon, lillan sover hos farmor och farfar!

Kram,
Angelica

Etiketter: ,

3 kommentarer:

Anonymous Hanna Roos sa...

Tack vännen, både för igår och för din uppdatering!Finaste lilla tjejen.
Måla på, vi kommer och njuter av er fina pärlspont senare.... KRAM

25 september 2010 kl. 11:35  
Anonymous Angelica - Lilla korsvirkeshuset sa...

Tack själv fina Hanna! Vilken kväll, supermysigt! Måste ha det där receptet på grytan snart, ljuvligt! Micke gipsar och jag målar och målar min vackra pärlspont :) Längtar till ni kan komma på pärlspontfest :) KRAM

25 september 2010 kl. 12:37  
Blogger Lilla gårdshuset sa...

Usch då, har lillan haft lunginflammation. Stackars liten. Hmmm vilket målarjobb du har framför dig. Men tänk så fint när det är färdigt *blink*.

Kramis/Heléne

25 september 2010 kl. 21:47  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida