tisdag 12 oktober 2010

Skafferiet på plats!

Godkväll fina ni!

Har äntligen landat i soffan, har varit kompis med symaskinen hela kvällen. Vi är bjudna på kändisfest om två veckor, vi har blivit tilldelade våra karaktärer och nu är det makens outfit som skapas. Jag ömsom syr och ömsom skrattar :) Min outfit är av en lättare karaktär och jag kommer ha väl användning av det som inhandlats. Jag är lite smått kär i min karaktär så jag ser verkligen framemot att få vara henne... bilder kommer när dagen D varit här!!

Vårt vackra skafferi, framför ej lika vackra kartonger men dock fyllda med ett vackert kök från Ikea.

Igår ringde en euforisk make ifrån vårt fina hus, klockan hade hunnit bli rätt sent men han sade att han ville visa mig en sak, "saken" som skulle visas fick mina tårar att välla över (graviditetshormoner (?) :) ). Skafferiet var på plats. Dörren var ditsatt provisoriskt så att jag skulle kunna se helheten.. Om jag blev nöjd? Nej jag blev överlycklig! Det som fattas nu är vit färg på dörren, lister uppe och nere samt ett vackert handtag. Jag längtar tills jag får fylla det med mjöl, socker och annat i vackra burkar. Åh jag längtar!
Jag önskar er en mysig tisdag kväll!
Kram,
Angelica

Etiketter:

5 kommentarer:

Blogger Lilla gårdshuset sa...

Åh vad jag blir nyfis på vad du syr;).

Kanonfint med skafferidörren och panelen.

Kramis/Heléne

12 oktober 2010 kl. 20:40  
Anonymous Emma sa...

Angie, vad är det för material bakom pärlsponten? Är sugen själv men har ju stenväggar.. :)

Kram!

12 oktober 2010 kl. 21:17  
Anonymous Ewa sa...

Det blir så fint,,
har ju själv också ett skafferi.. det är mysigt med den gamla sorten som man kan gå in i..:D

Jag tror att ni får det väldigt fint..
Emmelie sa att du började få en fin mage..:D när är du beräknad??
Hon hade för sig december.
Men hon var inte säker.. hon älskar din lilla goding ottilia .. tycker och är så söt..:D

13 oktober 2010 kl. 02:37  
Blogger Bokcaféet i byn sa...

Hej!
Så jätte fint det blev! Förstår att du är nöjd!
Ha en fin dag i solen!
Hälsar Anna T

13 oktober 2010 kl. 12:51  
Anonymous Lilla korsvirkeshuset - Angelica sa...

Emma: I köket har vi både gipsväggar och stenväggar. På de väggarna som är stenväggar har det först reglats med tunna reglar som borrats upp med skruvar och pluggar speciellt för stenväggar. När sedan pärlsponten satts upp har vi använt oss av sättlim och sedan småspik in i reglarna. Så kör på, ingenting är omöjligt :)

Ewa: Beräknad födsel är 14 februari så det är ett tag till, spännande!

Anna: Tack så mycket, är verkligen jättenöjd!

13 oktober 2010 kl. 13:48  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida