söndag 10 oktober 2010

Pärlspont!

Här i stallet som inte används till djur på några år har vi nu målat 55 kvm pärlspont. Det har varit perfekt att vara på ett ställe där man inte behöver tänka på att "torka upp" efter sig, för en del färgspill har det givetvis blivit :) Jag tackar alla ni fina som hjälpt oss att måla, kära svärmor, älskade systrar, älskade Rebecca 1000 tack. Den där utlovade pärlspontfesten kommer snart lovar jag ;)

Älskar vacker pärlspont

Två väggar äntligen helt färdiga! Ljust och fint!


Godmorgon vänner!

Idag fortsätter maken, svärfar och en snickare att sätta upp resterande pärlspont, väggana som är kvar (tre stycken) är av betong så det blir väl lite mer trix för dem. Men oj vad ljust och fint det kommer att bli. För mig är pärlspont ett vackert levande material som ger en lantlig feeling och som får köket att bli rejält. Vi har målat pärlsponten två gånger med färgen Sigma Renova tree primer och jag håller mina tummar för att knastarna inte ska blöda igenom. Vi blev rekommenderade att använda oss av denna färg, och att vi då skulle slippa kvistlacka, än sålänge är jag väldigt nöjd med resultatet och någon tillstymmelse till att se knastarna finns inte, jag hoppas detta håller i sig läänge. Som golvlist har vi valt en 12,5 cm hög list och till taket har vi valt en list som har samma stil som golvlisten en såkallad svanhals taklist, givetvis målade med samma färg och kulör som pärlsponten.

Jag ser väldigt framemot att få visa bilder på ett färdigt kök, i mitt huvud är allt redan färdigt men i praktiken är det ju faktiskt en och annan sak kvar att göra ;)

Kram på er!

Angelica

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida