torsdag 10 juni 2010

Allt för min syster!

Dagens morsgris i tights och tisha från PoP


Godmorgon solstrålar!


Ja så var det torsdag och än en gång kommer tanken, var tusan har denna veckan tagit vägen? Tycker verkligen allt går i ett här hemma för tillfället, man hinner inte blinka fören det är helg igen. Inte mig emot att ha en mysig helg tillsammans med familjen framför sig, men det innebär ju även att min mammaledighet går vääääldigt snabbt. Och på tal om mammaledighet har jag anmält lillan till barnomsorg idag aaaaaaa hjälp! Dock gäller inte anmälan fören 1 januari 2011 och det är inte ens säkert hon ska börja så tidigt, men det var ändå ett stort steg i mitt mammaliv :)

För ungefär en månad sedan så skrev jag att jag hade sett filmen Allt för min syster och att den verkligen berörde mig. Jag har helt ärligt inte kunnat släppa den filmen helt. Jag har haft turen att få växa upp i en stor trygg familj med många syskon. Jag har tre storebrödrar och två småsystrar. Alla är de lika viktiga för mig! Men när det kommer till mina små små små småsystrar (18 och 20 år) så tror jag att det är väldigt lätt att ta på sig rollen som storasystern som ska skydda sina småsystrar från ALLT. Detta går givetvis inte, men när jag såg filmen Allt för min syster så kände jag mig så väl igen i känslan att vilja göra ALLT för sin älskade syster. Mina systrar är enligt mig de finaste man kan ha och jag är så tacksam för att jag just fått dessa två guldklimpar till mina systrar. Jag bär inte bara mina systrar i mitt innersta hjärta, jag bär dem även runt min hals som ett bevis på att ni är mina små små systrar - systrarna jag skulle göra allt för!




SYSS - AKM (Angelica Karolina Mikaela)
Önskar er alla en underbar dan före dan dag!
Här i Lillakorsvirkeshuset fortsätter det att hända en MASSA saker!
Kram,
Angelica

Etiketter:

3 kommentarer:

Anonymous karolina sa...

<3 märks att jag är inne i en känslosam period, för tårarna rann ner för mikna kinder! du är allt för mig !!!!

10 juni 2010 kl. 11:37  
Blogger Marie sa...

Hej Angelica!
Jag följer din underbara blogg!
Härlig läsning och vi delar verkligen samma intresse, den lantliga stilen:)
Kul att få lite tips och idéer från andra med samma intresse!

Vi gick på Ölycke samtidigt, fast jag 2 år yngre!

Häls
Marie Andersson

10 juni 2010 kl. 17:19  
Anonymous Lilla Korsvirkeshuset sa...

Hejsan Marie!
Vad roligt att du följer min blogg, du är så välkommen så! Ja visst är den lantliga stilen vacker och underbar!

Kram,
Angelica

10 juni 2010 kl. 21:13  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida