måndag 7 juni 2010

I´m back!

Fredagens tjej myser ute i trädgården i body från Lindex och tights från PoP

Godmorgon måndag!

Då var man tillbaka till verkligheten igen, vilken underbar helg jag haft! Verkligen en försmak på vad sommaren kommer att erbjuda; Mellbystrand, havet, sol och fest; fantastiskt!

I lördags spenderades några timmar nere på stranden, åh vad underbart; ÄNTLIGEN! Vi fick lägga oss i en av sanddynorna för det var allt lite blåsigt men så varmt och skönt ändå.

Lillan njöt där hon satt i skuggan och kunde leka med sina saker, det inte mycket som behövs för att hon ska vara nöjd och sitta och plocka med sina saker.

Efter en timme på filten så slog tröttheten till, och lillan sov i sin fina vagn. Måste säga att vi verkligen är nöjd med den. Den var verkligen smidig och lätt att både hantera och köra. Den kommer framförallt vara super bra i sommar när vi beger oss utomlands.

När jag och mamma var i Mellbystrand i april så planterade jag lite i trädgårdslandet, och då mina fingrar är allt annat än gröna så hade jag inte allt för stora förhoppningar. Men tänk er min förvåning när jag kunde plocka dessa alldeles fantastiska godsaker, så stora och så fantastiskt goda!

Underbart goda att skiva ned i salladen eller att ha i den egna potatissalladen.

Gräslöken växte och frodades och kommer att användas flitigt i matlagningen i sommar.
Äppleträdet som man svor ett antal svordomar över när man klippte det blommar nu vackert och alla svordomar är som bortblåsta :)

Ja nu var denna alldeles fantastiska Mellbystrand och 30 årsfest- helg ( som för övrigt var alldeles alldeles underbar) över, men nu är vi också ett steg närmre den riktiga semestern och den sköna sommaren. Nu är det dags för mig att ladda inför denna veckan som bjuder på många olika och roliga projekt, det kommer hända mycket spännande framöver här i det lillakorsvirkeshuset, och idag kommer det första äga rum, spännande!
Ha en fin måndag !
Kram,
Angelica

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Anonymous hanna sa...

Hej vännen! Älskar att läsa din blogg :-)
Såg att ni var nöjda med vagnen, var och pris skulle jag gärna vilja veta... Letar också efter en suky, tror du att man får ta med den son handbagage på flyget?? KRAM Hanna

7 juni 2010 kl. 10:47  
Anonymous Lilla Korsvirkeshuset sa...

Hejsan Hanna! Sulkyn är köpt på babyland, tror priset var 895:-. Alldeles lagom pris! Dock kan jag inte tänka mig att man får ta den som handbagage, utan checka in den. men är inte helt hundra! Kram på dig!

7 juni 2010 kl. 11:52  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida