måndag 31 maj 2010

Välkommen hit!









Hejsan mina vänner och välkomna till Lilla korsvirkeshuset!

Ni börjar bli en del som hittar hit här nu och det glädjer mig oerhört, ni är så välkomna så! Tänkte därför att det kommer väl till pass med en liten presentation om vem jag och min familj är.

Jag är en mycket levnadsglad skånetjej som fyller 28 år i sommar. Jag bor i det lilla korsvirkeshuset på landet tillsammans med mina fina familj bestående av Mikael, Ottilia och vår lilla Hampus. Efter att ha inspirerats av otaligt många inredningsbloggare gjorde jag slag i saken och startade en egen 2008. Efter att ha varit en aktiv bloggerska under en tid blev istället 2009 året där bloggen var helt nere. Dock aldrig bortglömd :)

Efter en lång och ibland väldigt tuff start på året blev den 3 maj i år nystarten för bloggen Lilla korsvirkeshuset - en gräddbakelse på landet!

Min ambition med bloggen är att skriva om inredning och framförallt renovering men även om mitt stora intresse här i livet; sy och skapa. Det blir givetvis en naturlig del att skriva om mina ögonstenar Ottilia och Hampus också, ibland även min kära Mikael :) Ottilia är född i slutet av oktober och vår fina Hampus kom till oss våren 2008.

Idag bor jag och min Mikael i ett fin fint litet korsvirkeshus som är byggt någongång på 1700-talet. Här har vi bott sedan hösten 2007 och vi trivs oerhört bra. Vi bor på landet i en liten by som är belägen i mellersta skåne. Det är alldeles perfekt att ha storstäder som Malmö och Lund nära till hands.

Min stora passion här i livet är att vara och ta vara på min familj och mina vänner. Jag är en riktig familje människa som prioterar att ha mina nära och kära runt omkring mig. Jag älskar att fixa och dona i vårt lilla hus och det är vitt som är den absoluta favorit inredningsfärgen. Jag blir lugn av vitt och känner en väldig tillfredställe och harmoni när jag befinner mig i vita hem!

Vi bor som sagt i vårt lilla fina hus som vi trivs ypperligt i även om tankarna om att vi i framtiden kommer att behöva köpa oss ett större hus börjat att gro. Det jag då mest ser framemot är att fortsätta att inreda och göra ett nytt hem även DET till VÅRT hem!

Jag hoppas att ni vill fortsätta att följa mig här på Lilla Korsvirkeshuset! Ni är så välkomna hit som läsare, lämna gärna en kommentar eller två jag blir så glad!

Kram,
Angelica

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida