söndag 23 maj 2010

Inte utan min rosett :)

GårDagens lillan i klänning från Lindex, och "hemmagjord" rosett

Hejsan kompisar!

Så var det då söndag och ännu en helg är snart slut. Vilket fantastiskt bröllop vi var på igår, brudparet var så otroligt vackra och deras söta dotter som agerade brudnäbb för dagen var vacker som en dag, UNDERBART!

Att jag gillar det där lite pluttinuttiga framgår ibland som ganska tydligt. Jag tycker om att blanda enkla plagg med någon accesoar för att få lite mer "liv" i plagget. Igår var det rosetten som fick stå i fokus för mitt pluttinutt tänkande. Jag, iförd ett gigantisk blekrosa/aprikost diadem och lillan i "hemmagjord" rosett. Tycker verkligen det är ett piffigt sätt att göra egna rosetter med hjälp av sidenband med ståltråd i sidorna. Bara att knyta till en rosett och "knyckla" till lite och vips så har man ett vackert hårspänne i sann bullerby - anda. Lillan var på konfirmation tillsammans med mamma och moster och enligt rapport hade hon skött sig exemplariskt :)

Diadem från Bik Bok
Min lilla "ROS(ett)" lillan och jag
Hela familjen rosett på väg på festligheter
Nu är det dags att slänga sig i soffan efter en låång helg med festligheter, eftermiddagen har nämligen spenderats på uppvaktning och jepp... rosetterna åkte på då också :)
Ha en skön söndag!
Kram,
Angelica

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Maria sa...

En sån söt liten docka till dotter ni har!(men det visste vi ju redan.) Så många fina bilder!! Du har verkligen en underbar blogg. Jag kommer att titta in så ofta jag kan.Hoppas vi kan ses snart! Många kramar från Mig & mina Prinsar

23 maj 2010 kl. 21:54  
Blogger Lotta sa...

Hej! Tycker din blogg är helt underbar att läsa. Sedan blir det inte bättre att du har en sån söt liten docka. :)

Ni är väldigt fina på fotot.
kram

24 maj 2010 kl. 11:28  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida