lördag 12 juni 2010

Du vet väl om att du är värdefull!

Dagens lillan klädd i favoritklänningen från Lindex, sittandes i moster Karolinas knä.

Godkväll helgfirare!

Jag hoppas allt är väl med er denna otroligt blåsiga lördag, solen tittar fram då och då men inte tillräckligt länge för att det ska kännas som sommar!

Du vet väl om att du är värdefull - att du är viktig här och nu! Denna vackra psalm sjöng vi idag på fina Majas dop. Lillan sjöng med för full hals, medvetet eller omedvetet. Att gå på dop är för mig en oerhört vacker högtid. Jag minns så väl när vi döpte Ottilia hur tårarna brände under ögonlocken av stolthet och lycka och hur vackert allt var. Dopet idag var likadant, fina Maja som var så söt i sin fina dopklänning!

Jag är inte så speciellt bra med det här med smycken. Jag har pärlorna som alltid sitter i öronen, förlovningsringen, vigselringen och morgongåvan som sitter på mitt ringfinger och ofta mitt fina namnhalsband runt halsen, annars är jag inte så piffig vad gäller accecoarer. Min syster däremot är tvärtemot, hon har MASSOR av ringar, halsband, armband och andra fina detaljer som hon växlar mellan hela tiden. Idag hade hon på sig en alldeles speciellt vacker ring och till och med jag började sukta..

Svart sten med blingande strass hjärta

Imorgon är det söndag och för oss här i lillakorsvirkeshuset innebär det bland annat lite målning här och där, det är så skönt att bocka av saker som har funnits på husets "att göra lista" länge men som aldrig blivit gjorda, men nu är jag och älsklingen riktigt bra på att bocka av dem en efter en, härligt!

Önskar er en trevlig kväll!

Kram,

Angelica




Etiketter:

1 kommentarer:

Anonymous charlotta sa...

Lillan o K är så sööööta!! :)

13 juni 2010 kl. 17:24  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida