fredag 11 juni 2010

Den blomstertid nu kommer!


Dagens lillan i sin sulky klädd i jacka från Lindex, söta PoP strumpor och favorit snuttefilten från PoP som var julklapp från mormor och morfar.



Min absoluta favorit dag lider mot sitt slut!


Jag har skrivit det innan och kommer skriva det tusen gånger till, F R E D A G är vad fredag är, alldeles underbar. Denna dagen har varit alldeles speciell då lillan har varit på sin allra första skolavslutning. Det var mina fina brorsbarn Filippa och Viktor som slutade fyran respektive tvåan. Lilla Fille sjöng solo i Brevet från Kolonien och älskade Viktor sjöng högt och tydligt i Sommartider hej hej! Allting avslutades med tal från rektorn och den finaste sången Den blomstertid nu kommer. Jag blev alldeles nostalgisk och bestämde mig för att ALDRIG någonsin missa någon av lillans skolavslutningar. Det ska vara en speciell dag med fika och glass efteråt klädd i sin finaste avslutningsklänning ... myspys!


Idag har jag fyndat fyra nya kompisar. Och kan ni gissa... ? De är vita och alldeles bedårande och det bästa av allt, de var riktigt billiga också :) Med andra ord, fynden uppfyllde alla mina kriterier på en och samma gång!

TADADADA!!!!





Fyra vackra orkideér i den vackraste färgen, fyndades för 79 kronor styck!

Jag älskar orkideér, det är min absoluta favorit blomma!

Imorgon bär det först av en tur till tippen och bli av med en massa S K I T sedan är det dop för finaste Maja, då åker finklänningen på och lillan får ha rosett i håret :)

Kram,

Angelica

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Ljuva lantliv sa...

Vilken fin blogg du har!

Önskar dig en härlig helg!
KRAM Anna

12 juni 2010 kl. 14:04  
Blogger Lilla gårdshuset sa...

Hejsan! Ja det är så härligt att höra "Den blomstertid nu kommer". Ang vädret så är det dåligt här i småland också. 11,7 grader för en stund sedan:(.

Kramis/Heléne

12 juni 2010 kl. 15:06  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida