onsdag 29 oktober 2008

Dammet lackar....

...! Köket är UTE! Och då menar jag bokstavligen U T E ! ! ! ! Idag när jag kom hem från jobbet hade M, R, pappa och svärfar rivit ut hela köket. Där var endast lite kvar av golvet när jag kom dit. Herregud vad de hade slitit och herregud vad det hade gått undan. Det kändes så konstigt att komma in i köket som helt plötsligt inte var något kök utan bara ett rum med fyra väggar. Man såg spår från gammal 70 talstapet och spår från ett fint trätak. Det känns så otroligt skönt att allt är ute.

Igår fick vi även hela köket från Ikea, så nu ligger det och väntar på att monteras och sättas upp. Kan knappt bärga mig, längtar något så otroligt mycket till nästa vecka då allt ska SÄTTAS IGÅNG, härligt! Psst kan berätta för er att poslinshon som vi beställt är ljuvlig, den är mitt skötebarn!

Idag när de rev upptäcktes en riktigt BLUNDER! Det sägs ju det att det aldrig går att renovera utan att något ska gå snett. I detta fall är det inte något om gått direkt snett utan det handlar om att förgående ägare till huset inte förstått sig på vissa saker; exempelvis - hur bevarar vi ett 1800 tals hus på allra bästa sätt. Någon har då det satt in en dörrpost sågat i en helt underbar takbalk. Hur in i tusan kan man få för sig att såga i en takbalk? Det är ju dessa som ger karaktären till ett hus, till alla hus! Nåväl, på något sätt kommer det säkert bli bra.

Nu ska jag vila upp mig, byggdammig men lycklig, vi är på gång!!!!

Kram,

Angelica




Köket - TOMT!


En tur till tippen kanske? =)



Etiketter:

1 kommentarer:

Blogger Karolina sa...

jag önskar att jag vore hemma med dig och få se allting! <3

29 oktober 2008 kl. 22:30  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida