söndag 26 oktober 2008

Jag är kär!

I torsdags efter arbetet åkte jag till en helt underbar butik som ligger några kilometer utanför Eslöv. Redan från allra första stund när jag kom in i butiken kände jag sådan lugn och harmoni. Här varALLT lantligt, romantiskt, VITT, vackert, harmoniskt, gammeldags, alldeles alldeles UNDERBART!! Gick runt där en bra stund och bara insöp den ljuvliga atmosfären; här vill jag bo! Kunde köpt med mig hur mycket som helst; skärbräda i porslin, kökshanddukar, fattigmanssilver, tvålar, stenar, krukor, prismor... men mitt inre sade stopp och bad mig att vänta, vilket jag gjorde. Men några riktigt underbara fynd blev det som jag stolt visar upp här nedanför. Två lovely koppar i beige ton med lock och utagbar tesil, en skylt till badrumsdörren (som ska sättas upp när denna dörr målats vit), en sten med inskriptionen lilla hjärtat, denna sten fick dock följa med Karolina hem till Lux, hon är ju mitt lilla hjärta. Samt lite annat smått och gott. Kvinnan som stod där i affären var så mysig och stoppade med ett väldoftande gurktvål som en present - för det är ju faktiskt torsdag =). Hit kommer jag verkligen åka fler gånger...MÅNGA gånger.

Kram,
Angelica

Två mysiga tekoppar (Gissa var dessa ska stå?)
Härlig toalettdörrsskylt


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida